V termínu 7. - 9. 11. 2022 dostalo několik studentů PEF příležitost účastnit se mezinárodního programu „PROMINENCE 3rd INTENSIVE PROGRAMME – Practicing Cultural Intelligence across Cultures“. Již třetí běh tohoto programu, konaného v rámci mezinárodního projektu Prominence, nabídl studentům možnost získat řadu znalostí i praktických dovedností v oblasti marketingu.
Celý program probíhal na dálku v on-line prostředí. Účastnili se jej studenti a vyučující hned z několika evropských univerzit, ale například i z Maroka. Naši fakultu reprezentovali studenti třetího ročníku bakalářské oboru Podnikání a administrativa a vyučující Katedry řízení. Ještě před samotným zahájením programu měl tým z každé univerzity za úkol provést analýzu trhu s pivem v rámci svého státu. Hned na začátku samotného intenzivního programu se ale původní týmy rozpadly a vznikly nové – mezinárodní. Organizátoři jednotlivé studenty záměrně přerozdělili tak, aby každý člen týmu pocházel odjinud. Tímto krokem byl sledován jeden z klíčových cílů celého programu, tj. umožnit studentům získat zkušenosti při práci s lidmi z různých prostředí a kultur. To pro mnohé představovalo velkou výzvu.
Hlavní úkol nově vzniklých týmů pak spočíval v založení fiktivní značky piva a jejím uvedení do prodeje na trhu v cílové zemi. K tomuto cíli se pak studenti posouvali pomocí plnění dílčích úkolů – vytvářeli nový produkt, určovali cenu, vymýšleli strategii pro distribuci a marketingovou komunikaci. Každý den programu pak zahajovala dopolední teoretická příprava formou přednášky věnované konkrétnímu dílčímu tématu. Poté dostaly týmy několik hodin času na zpracování souvisejícího zadání. Závěrem dne pak prezentovaly dosažené výsledky před porotou složenou z jednotlivých vyučujících. Ti se jim snažili poskytnout cennou zpětnou vazbu. Celý třídenní program pak zakončilo neformální společné setkání, během kterého se všichni podělili o své dojmy a závěrem si alespoň na dálku symbolicky připili sklenkou piva.